Cum sa faci marketing prin continut ca sa obtii trafic gratuit din Google

Marketing prin continut
Marketing prin continut

Cand vorbim despre SEO nu exista o singura reteta care sa va aduca rezultatele pe care le doriti, dar exista totusi o strategie care va poate creste pozitionarea in motoarele de cautare si prezenta in online, mai mult decat altele. Este vorba despre marketingul de continut (content marketing).

Marketingul de continut inseamna, mai exact, sa le oferi oamenilor informatii valoroase, gratuit, astfel incat sa poti construi o relatie de durata cu acestia, care sa duca mai usor la vanzari.

Beneficiile aduse de marketingul de continut oricarui tip de business, de mici sau mari dimensiuni, sunt numeroase si cu siguranta nu trebuie ratate. Chiar daca necesita o investitie de timp si/sau efort, odata ce acesta atinge o masa critica, rezultatul cresterii brandului dvs. in online isi va fi meritat cu siguranta efortul.

In marketingul prin continut vom observa doua puncte cheie:

1. Unul dintre sfaturile pe care nicio afacere mica, IMM sau companie nu il poate ignora este:

“Companiile cu bloguri au cu 97% mai multe leaduri decat companiile fara bloguri. Motivul fiind acela ca o companie cu un continut bogat au tendinta de a obtine backlinkuri si trafic din retelele de socializare, care le ajuta sa genereze, per ansamblu, mai mult trafic.”

Investind intr-o strategie de marketing de continut si perseverand in acest plan va poate aduce cu 97% mai multe leaduri chiar merita. Daca nu aveti cel putin un blog, cu un continut care sa atraga publicul si pe care sa postati in mod regulat, atunci, cu siguranta, veti ramane in urma competitie.

2. In marketingul de continut, calitatea conteaza. Daca le veti oferi clientilor sfaturi detaliate, care sa indemne la actiune – nu numai ca ii veti ajuta si va veti creste vanzarile – dar va veti creste si pozitionarea in motoarele de cautare. Neil spune asa:

“Paginile web care sunt in primele pozitii ale Google au, de obicei, un continut intre 2,032 si 2,494 cuvinte. Asigurandu-va ca siteul dvs. are un continut detaliat, pe care clientii il gasesc folositor, aveti mai multe sanse sa va pozitionati mai sus.”

Statisticileconfirma faptul ca marketingul de continut nu este pur si simplu “o campanie”, ci este un angajament continuu de a produce continut de calitate, care atrage publicul tinta, le raspunde la intrebari si le ofera sfaturi, identifica problemele cu care se confrunta si le ofera solutii.

Ceea ce spun nu este sa creati continut doar de dragului de a crea continut, ci mai degraba:

  • Cercetati publicul tinta al afacerii dvs., vedeti ce are nevoie si unde isi petrece timpul online.
  • Creati un profil al consumatorului pentru a va adapta continutul in functie de fiecare categorie a publicului tinta.
  • Definiti ce vreti sa masurati si cat de importante sunt aceste aspecte pentru dvs.
  • Verificati continutul prezent pentru a sti daca atinge intr-adevar punctele de interes ale publicului dvs.
  • Faceti un brainstorming pentru diferite tipuri de continut si masurati eficacitatea acestora printr-un “indemn la actiune”
  • Programati cand si de catre cine va fi postat continutul
  • Publicati continutul in mediile/canalele in care ati descoperit ca publicul tinta este interesat de acesta
  • Promovati continutul cu ajutorul social media, SEO, media platite, outreach si email
  • Analizeaza rezultatele marketingului de continut din prezent pentru a putea ajusta acest proces pe masura ce va dezvoltati

Desigur, va trebui sa desemnati pe cineva din companie sa faca aceste lucruri sau le puteti externaliza, dar pe termen lung ROI-ul va fi masiv…