Google Hummingbird intelege sensul cuvintelor din articole

Google Hummingbird
Google Hummingbird

Ce este Google Hummingbird?

Google Hummingbird este updateul Google care incearca sa returneze pagini care nu sunt neaparat optimizate pe cuvintele cheie introduse de catre utilizator ci mai degraba au sens pentru intentia acestuia.

Cu alte cuvinte, Google incearca prin updateul Hummingbird sa se apropie si mai mult de limbajul natural uman, sa descifreze ceea ce ne dorim sa obtinem in cautari indiferent daca alegem sau nu cele mai relevante cuvinte cheie.

In general Google Hummingbird afecteaza cautarile lungi (long tail).

Rand Fishkin de la MOZ ne explica mai multe despre Google Hummingbird:

Cuvintele cheie lungi, potrivit oficialilor Google, constituie o parte considerabila din cautarile pe web (20-50% in functie de nisa), iar 18-20% sunt cuvinte cheie care nu au mai fost NICIODATA cautate.

Principalele avantaje ale updateului Google Hummingbird:

  • Google face eforturi sa inteleaga cat mai bine limbajul natural, ceea ce duce la rezultate mai exacte in cautari
  • prin intelegerea mai buna a limbajului natural Google va deveni mai prietenos si cu persoanele care nu sunt foarte familiarizate cu mediul online
  • acum poti sa iti optimizezi siteul pe anumite cuvinte cheie scurte si sa devii simultan relevant pentru mult mai multe cuvinte cheie lungi
  • dupa cum se stie, cuvintele cheie scurte aduc trafic, iar cuvintele cheie lungi produc conversii – acum avem sansa sa producem conversii mult mai eficient

Cum ne optimizam siteurile pentru Google Hummingbird?

  • structuram siteul in jurul unui mindmap (harta a mintii) al potentialului client
  • identificam tipologiile de potentiali clienti (client personas)
  • creem continut care sa vizeze intentiile fiecarui tip de potential client
  • ne concentram mai mult pe crearea de continut de calitate si mai putin pe aspectul calitativ
  • avem in vedere si elementele urmarite de Google Panda si Google Penguin

In concluzie, trebuie sa iti construiesti un site cat mai relevant pentru potentialii tai clienti, avand in vedere atat diferentele intre tipurile potentialilor clienti cat si nevoile specifice ale acestora.