Google Panda penalizeaza siteurile cu articole de proasta calitate

Google Panda
Google Panda

Ce este Google Panda?

Potrivit Wikipedia, algoritmul Google Panda a fost lansat prima data in Februarie 2011 cu scopul de a elimina din rezultatele cautarilor pe Google pe acele siteuri care au continut “subtire”, de calitate indoielnica.

S-au observat cresteri spectaculoase pentru siteurile de stiri si pentru retelele sociale, in detrimentul siteurilor care contin cantitati mari de publicitate.

Google a declarat dintotdeauna ca isi doreste sa ofere cea mai buna experienta posibila utilizatorilor sai, ceea ce inseamna ca trebuie, la fiecare cautare a fiecarui individ, sa decida care sunt cele mai relevante rezultate pentru a gasi ceea ce cauta acesta.

Cu totii ne dorim sa gasim cat mai repede ceea ce cautam, pe cat posibil chiar in primul rezultat ( prima pozitie in Google primeste 32% din clickuri ).

Zilnic apelam la Google tocmai pentru ca acesta reuseste de fiecare data sa nu ne dezamageasca.

Oare cum reuseste? As spune simplu, doar ca nu ar tocmai corect: duce o munca continua impotriva siteurilor care nu indeplinesc standardele de calitate dorite de fiecare dintre noi: continut util, la subiect, care sa trateze corect subiectul nostru de interes. Exact asta realizeaza updateul Google Panda: elimina din rezultatele primelor pagini acele pagini/siteuri de calitate indoielnica.

Atat Google Penguin cat si Google Panda urmaresc acelasi scop final (rezultate mai bune la cautarile pe Google), doar ca pe cai diferite: unul se ocupa de linkuri, celalalt de articole.

Cateva elemente care definesc un site de calitate (fara riscuri de penalizare din partea Google Panda):

  1. Este ceea ce ai dori sa gasesti in Google daca ai fi potentialul tau client?
  2. Ii raspunde potentialului tau client la toate intrebarile, sau acesta va cauta si in alta parte (la concurenta ta)?
  3. Este un continut original?
  4. Informatia este prezentata in asa fel incat potentialul tau client sa aiba incredere sa lucreze cu tine? Modul de prezentare (prima impresie) este suficient de bun astfel incat vizitatorii siteului tau sa te recomande prietenilor lor?

Ce ar trebui sa faci daca esti penalizat de Google Panda?

In cazul in care siteul tau primeste o penalizare Google Panda trebuie sa identifici continutul de slaba calitate si sa il elimini, iar pe viitor sa incerci sa creezi continut de calitate superioara pentru a fi la adapost de eventualele penalizari.

Iata cum Google Panda a schimbat pentru totdeauna modul de a face SEO: