SEO si PR – Dragoste la prima vedere

SEO si PR
SEO si PR

Amplificarea promovarii online prin combinarea strategiilor de SEO cu cele de PR

  1. Cele mai importante elemente de optimizare SEO a unui site
  2. Cum contribuie PR la efortul SEO
  3. Cum contribuie SEO la efortul de PR

A. Cele mai importante elemente de optimizare SEO a unui site

Cand vorbim despre Optimizarea pentru Google (SEO), exista 4 elemente de avut in vedere:

  1. Structura siteului (site structure)
  2. Prospectarea de cuvinte cheie (keyword research)
  3. Optimizarea articolelor din punct de vedere SEO (onpage SEO)
  4. Crearea de linkuri catre articolele optimizate (offpage SEO)

Structura siteului presupune organizarea informatiei astfel incat sa fie simultan usor de accesat de catre utilizatori (sa gaseasca intuitiv ceea ce cauta) cat si usor de accesat si interpretat de catre algoritmul de parsare si indexare al lui Google (Google Bot) deoarece acesta are nevoie sa gaseasca si sa inteleaga corect informatia din cadrul siteului pentru a aduce cat mai multi vizitatori in urma cautarilor in motorul de cautare.

Prospectarea de cuvinte cheie presupune atat identificarea de cuvinte pe care le-ar folosi potentialii clienti atunci cand cauta in Google, cat si de topicuri de care ar fi interesati acestia, deoarece ne dorim sa atragem cat mai multi clienti, cat mai devreme posibil, chiar din faza de descoperire si informare, nu doar din faza de cumparare, pentru ca acestia sa se familiarizeze din timp cu brandul si oferta noastra si sa poata cumpara apoi mai usor deoarece au incredere in produsul si firma din spatele produsului – totul tine de expunere deoarece consumatorii cumpara produsele si serviciile la care sunt expusi cel mai mult.

Optimizarea articolelor din punct de vedere SEO presupune implementarea de elemente tehnice care sa ofere un plus de relevanta semantica continutului informational deja existent. De la caz la caz acesta poate diferi, in functie de ceea ce dorim sa evidentiem pentru Google Bot pentru ca acesta sa inteleaga exact continutul respectiv si sa aduca traficul maxim posibil din cautarile de pe Google (ex: pentru un articol ne-ar interesa titlul, descrierea, poza, continutul propriuzis, pe cand pentru un produs am fi interesati si de pret, de reviews, etc.).

Crearea de linkuri catre articolele optimizate presupune obtinerea de linkuri catre articolele din site deoarece fiecare link actioneaza ca un vot de incredere in ochii lui Google. Spre deosebire de alegerile din viata reala, linkurile privite ca voturi nu sunt egale: un link pe un site in care Google are incredere are mai multa valoare decat un site aflat la inceput, cand Google nu ii considera linkurile la fel de importante.

Evaluarea increderii lui Google intr-un site anume se face prin diversi parametrii care folosesc algoritmi matematici pentru a estima increderea data de catre Google unui site sau unei pagini deoarece increderea reala nu este divulgata de catre Google din motive subintelese.

Cei mai folositi indicatori de estimare a increderii Google sunt TF (Trust Flow) si CF (Citation Flow) de la Majestic.com si DA (Domain Authority) si PA (Page Authority) de la Moz.com.

Primele 3 elemente care ajuta la optimizarea SEO a unei pagini sunt:

  1. Numarul de linkuri si numarul de domenii diferite cu link catre pagina respectiva
  2. Autoritatea linkurilor catre pagina respectiva
  3. Textul vizibil din link (anchortext) si diversitatea acestuia

B. Cum contribuie PR la efortul SEO

Un efect secundar al unei campanii de PR este obtinerea de linkuri catre unul sau mai multe articole de pe siteul clientului ce beneficiaza de aceasta campanie. Aceste linkuri ajuta mai mult sau mai putin la SEO in functie de cum este creata si implementata campania de PR. Cateva intrebari de care depinde reusita SEO a unei campanii de PR:

  1. Linkurile unde apare comunicatul de PR sunt indexate de Google? Daca nu, eficienta de PR este limitata doar temporat, la audienta directa a siteului unde apare comunicatul de PR deoarece Google poate aduce trafic doar pe paginile indexate – daca comunicatele nu sunt indexate, nu atrag vizitatori din Google, nu sunt vazute decat momentan de cei care urmaresc siteul respectiv, apoi dispar din atentia publicului.
  2. In comunicat apar cuvinte cheie care ar putea atrage trafic din Google care sa citeasca acel comunicat si sa viziteze apoi siteul clientului?
  3. Comunicatul contine linkuri catre cele mai importante pagini ale clientului? Acestea functioneaza?
  4. Linkurile din comunicat contin cuvinte cheie? Daca da, acestea sunt cele mai potrivite? Se risca oare o penalizare datorita faptului ca prea multe siteuri au link catre siteul clientului folosind exact acelasi cuvant cheie?

Folosit cum trebuie PR-ul poate fi extrem de eficient in optimizarea SEO a unui site, contribuind la diversificarea portofoliului de linkuri a siteului respectiv.

C. Cum contribuie SEO la efortul de PR

SEO poate prelungi durata de viata a unui comunicat de PR in cazul in care acest comunicat poate aparea in rezultatele din Google ca sa atraga ulterior vizitatori catre siteul beneficiarului acestui comunicat.

Prima dintre variante, mai costisitoare, ar fi transformarea comunicatului de PR in mai multe variante originale, fiecare publicata pe un alt site.

A doua consta in construirea de linkuri catre paginile unde apare respectivul comunicat pentru a le maximiza sansele de aparitie in cautarile pe Google si a aduce astfel trafic pe siteul beneficiarului campaniei de PR.